vrijdag 29 augustus 2014

Limoncello

Weten jullie het nog?
Een poos geleden liet ik een foto zien van citroenen en beloofde jullie dat ik er iets lekkers van zou maken.

Het duurde allemaal iets langer dan de bedoeling was, maar tadaa......

mijn huisgemaakte limoncello is een feit!



 Ik vind het zo'n ontzettend fijn drankje, omdat het ijskoud is en zo heerlijk zomers *smile*



Pamela heeft inmiddels een flesje ontvangen en Sandra heeft er nog één tegoed. Via de Google button volgen zij nu mijn blog (het staat zo leuk al die fotootjes op mijn pagina).





Het recept voor dit heerlijke drankje is als volgt:

0,75 liter Wodka (40%)
7 citroenen
225 gr suiker
4,5 dl water

* Was de citroenen goed en droog ze af.

* Schil de citroenen heel dun. Probeer geen wit mee te schillen want daar wordt de limoncello bitter van.
* Doe de schillen in een uitgekookte weckpot en schenk de alcohol erover.
* Dek de pot af en zet deze op een koele, donkere plek voor ca 18 dagen
* Na 18 dagen kook je het water met de suiker. Roer tot de suiker is opgelost. Laat dit afkoelen.
* Zeef de citroenschillen uit de alcohol en meng de alcohol en het suikerwater.
* Schenk in mooie, schoongekookte, flessen (je hebt zo'n 1,5 liter Limoncello gemaakt)
* Plak er een fris label op en klaar ben je!
* Zet nog 1 tot 2 weken in de kast om goed door te laten trekken.

Drink de limoncello ijskoud. Zet het even een half uur voor het serveren in de vriezer.


Proost!

@nnemieke

3 opmerkingen:

  1. Ik wist niet dat je dit ook zelf kan maken (heb altijd die dure uit de winkel) ga deze ook echt proberen. Bedankt voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het echt een aanrader Cobi. Je kunt het zo zoet maken als je zelf wilt, dat is ook fijn! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen