vrijdag 13 maart 2015

Moestuin kruidenprikkers

Zijn jullie ook zo druk met jullie kleine moestuin van AH?
Bij ons zijn de eerste plantjes al een week geleden verpot (dankzij mijn vader) en ook de andere plantjes groeien heel goed.


Isa heeft een klein beetje geholpen met zaaien (net als bij het bakken wil ze haar handen niet vies hebben *smile*), ze heeft enkele keren water gegeven ('ik doe wel 2 rondjes in één keer, dan groeien ze dubbel zo hard') en zo af en toe kijkt ze of er iets nieuws boven het zwart uitkomt...

Afijn, ík ben dus een trouwe 'mini-moestuinierder'! Van een aantal plantjes heb ik wel 2 of 3 potjes staan zodat ik zo'n beetje zeker weet dat er daadwerkelijk iets te eten valt strakjes .*smile*
Ik was alleen vergeten dat die potjes die nu zo schattig bij elkaar in de bak op het aanrecht staan, strakjes ook nog een plek moeten krijgen. En dat ze niet allemaal zo schattig dicht bij elkaar kunnen staan omdat 20 kroppen sla elkaar dan verdringen...en waar moet ik dan met mijn 16 paprika plantjes heen??? Oeps.

Gelukkig heeft mijn vader dus een énorme moestuin en wil hij ongetwijfeld wat spullen meenemen.

Leg eerst de namen van de kruiden neer op tafel.
De kruiden krijgen een plekje aan de regenpijp achter in de tuin. Afgelopen jaar heb ik, niet hele prachtige maar ó zo praktische, witte regenpijppotjes gekocht. Ik zie minder van die lelijke afvoer en het is een goed plekje voor de kruiden. Niet teveel zon en wind. Bovendien is het om de hoek van de keukendeur, dus zelfs met regen hoef ik maar 2 stappen naar buiten te zetten.

Maak van stevig ijzerdraad een soort staf en rijg de letters
eraan. Net onder het woord vouw je het draad een beetje
zodat de blokjes er niet zomaar afvallen.
Ik had een leuke DIY gezien op Pinterest en heb zelf ook deze vrolijke kruidenprikkers gemaakt. Natuurlijk weet ik zelf het verschil wel, maar als ik manlief in de regen naar buiten stuur voor een beetje koriander weet ik tenminste zeker dat hij met het goede weer binnenkomt! *smile*

Door de vouw in het ijzerdraad onder je blokjes voorkom je
dat de blokjes in de aarde komen te staan en dus gaan
schimmelen.

Liefs,
@nnemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten